Tuesday, March 6, 2018

Naše Ometepe rodina


prolítl kolem mě motýl
a hodil mě
do
přitomnosti
zbožnuju jejich vznášející se pomíjivost.
třepotají se va vánku
a mízí než si je prohlídneš

stíny stromů, velikých listů a mraků tančí 
na zemi trhané tango

kuřata štěbetají
a učí se klovat v zemi rychleji nez včera

v houpacím křesle
posloucham melodie z jineho světa
a objímám to všechno
i svoje bolavý břicho

nedohlédnu daleko
ale dneska utlumuji 
rozvířenou nestálost
a soustředím se do epicentra
naší reality

Do domu vedle rozbité kamenité prašné cesty.
 Do rodiny s velkým srdcem
 která nás přijmula 
vzala mezi sebe

když se po víkendu probudím
ještě unavená
a v nějaký svý divný zakletý hladový náladě
Teresa se na mě usměje, Daniel mi pomůže vyrobit ovocný pití
Tom mě roztočí na slepicemi udusané trávě
a divno se rozplyne
rozpustí
v té nekonečné lásce

přijdu si jako u babičky na chalupě.
prostě v bezpečí
chovají se k nám tady totiž neuvěřitelně laskavě
Teresa s náma nad ohněm pražila kakaový boby


v kuchyni mi ukazuje fígle
a učila mě dělat tortily, patacones (smažený placičky z plátanos - trochu jinejch banánů) a snad ještě stihnu okoukat platanos lasagne. To je totiž recept do Zlatý kuchařky



Když mi bylo včera ouvej
míchala mi lektvary
na podrážděnej žaludek
a každej den se s ní učím nový slova ve španělštině
protože pořád něco vypráví

Daniel, její syn
nás vzal na výlet do lesa za skrytejma kamenejma rytinama
a učil nás o stromech a jejich kouzelnejch tajemstvích
vozí nám z města banány a na co máme chuť
a vždycky když je doma, je tu pro nás.

A Yasmir, nejmladší
13ti letej kluk co má rodiče někde za prací
si se mnou trpělivě prohlíží učebnici biologie
a sype zrní kuřatům blízko ode mě
protože ví že se na ně ráda koukám 

ještě tu jsou dva starší pani.
tatítek Daniela a jeho dědeček
u dědy jsou pořád k nalezení tři čivavy
a táta spravuje plátanos plantáž 
a minulý týden postavil dřevěnou základnu 
pro nový slepičí zámek

Kromě třech čivav (nejradši mám Myu - maminku od dvou strašpytlů. Je úžasně uklidnující, chodí se za náma tulit do sítě a dokonce jsme jí kvůli její roztomilosti složili písničku.) Tak kromě nich je tu ještě jeden pitbul. Chce si hrát, ale někdy neodhane svojí sílu a je to takový neohrabaný torpédo. K těm jemnejm psím srnečkám je Tango snad ta nejsrandovnější kombinace.




V obýváku mají spoustu dřevěnejch nástrojů a tak občas zkoušíme troubit na didgeridoo a nebo cinkat na bambusovou zvonkohru

a po obědě 
nebo
když se nám zachce prohlížet si nebe 
houpeme se v pletených sítích na zápraží.



a když ťukáme do klávesnice
 houpeme se na na houpacích křeslech


Blízko od domu, cestou kolem mangovníků a broskvoňím podobným ovocným stromům je pláž s nádherným západem slunce 


no a o výletech dál než na pláž 

o dobrodružství
o tom zase příště






No comments:

Post a Comment